Digital bogføring kvalitetssikrer og automatiserer regnskabet
410
post-template-default,single,single-post,postid-410,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive
Digital bogføring

Digital bogføring kvalitetssikrer og automatiserer regnskabet

Hvad er digital bogføring?

Den teknologiske fremgang de seneste år har givet mange muligheder for digital bogføring. Denne fremgang har nemlig gjort det muligt for virksomheder at udnytte til deres fordel. Digital bogføring er et koncept, hvor den daglige regnskabsføring bliver digitaliseret. Konceptet fungerer omtrent på samme måde som det fysiske bogholderi. Dog ligger den væsentligste forskel i fordelene. Digital bogføring er nemlig i langt større grad nemmere at benytte, samtidig med at regnskabet bliver kvalitetssikret. Størstedelen af bogholderne har en bred erfaring indenfor dette område og kan derfor garantere, at dit regnskab bliver fuldført til punkt og prikke. Derudover giver denne erfaring samtidig også muligheden for at undersøge, hvordan regnskabet skal fungere for at være så effektiv som mulig og mindst mulig ressourcekrævende.

Fordelene ved digital bogføring

Der er et hav af fordele associeret med digital bogføring. Formålet er kort sagt at gøre bogholderiet nemmere for dig. Selve konceptet er lavet med udgangspunktet i automatisering og standardisering. Når regnskaber bliver digitaliseret, undgår man eksempelvis at være afhængig af den geografiske placering, idet bogføringen foregår online. Det frigiver både tid og ressourcer for både virksomheden og bogholderen og hjælper samtidig med at fremtidssikre forretningen. Alt dette er et resultat at den digitale tidsalder, som man bestemt kan være tilfreds med.

Herunder ses et udvalg af andre væsentlige fordele:

  • Regnskabet tilpasses dit firma
  • Du sparer tid og penge
  • Din bogføring bliver simpel
  • Regnskabet bliver kvalitetssikret
  • Uafhængighed af geografisk placering
Digital bogføring

Bogholder på deltid

Hvis du vurderer, at din virksomhed udelukkende har brug for en bogholder på deltid til at holde styr på bogføring, er det i den grad også en mulighed. Her vil bogholderen holde styr på din virksomheds daglige gang såsom fakturering, betaling af regninger osv. Deltidsbogholderen tager al ansvaret for regnskabet og holder derved styr på, at alt er i orden og forløber retsmæssigt. Al kontakten vil foregå digitalt, hvilket muligvis betyder, at du kommer til at bruge færre timer på bogholderiet. Her undersøger bogholderen nemlig, hvor dit regnskab kan automatiseres. Ved en automatisk bogføring sparer du nemlig både tid og penge. Det vil især kunne ses på bundlinjen efter en given periode. Så tøv ikke med at kontakte en bogholder på deltid til digital bogføring.

No Comments

Post A Comment