Reklamevideo | Derfor gør du klogt i at investere i animationsvideoer
281
post-template-default,single,single-post,postid-281,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Skil dig ud fra mængden med en reklamevideo

Hvorfor bør man investere i en reklamevideo?

I dag findes der et hav af forskellige online virksomheder og hjemmesider. Det er derfor enormt svært at fastholde folks opmærksomhed. Man skal kunne levere de mest relevante informationer på blot få minutter, ellers mister man de besøgende. En god måde, hvorpå man kan fastholde folk, er ved at have en reklamevideo som det første på ens hjemmeside. Sandsynligheden for at de bliver på siden, hvis der er en stor play-knap eller en tydelig video, er meget større, end hvis de besøgende blev mødt af en lang tekst. Det er vigtigt at videoen er spændende og informativ, og ikke varer mere end højest 90 sekunder.

Videoen er ikke kun til for at informere potentielle kunder om den service virksomheden tilbyder, men også for at øge siden værdi. Jo længere tid de besøgende bruger på siden, desto større værdi anser Google siden for at have. Søgemaskiner som eksempelvis Google og Bing prioriterer sider, der har videoindhold. Det er altså en måde at øge trafikken til ens side på, da man imødekommer søgemaskinernes indekseringsfaktorer med en animationsvideo. Derudover vil videoerne ikke kun figurerer i Googles søgninger, men også når folk leder efter videoer på Youtube og Facebook. Youtube er den næststørste søgemaskine i verden, så det er derfor yderst fordelagtigt.

Videoer er derudover den mest effektive måde at øge salg på. Det viser sig, at 85% af folk er mere tilbøjelige til at købe, efter de set en video, der forklarer et produkt eller en service.

 

Hvordan foregår processen?

Processen fra man tager beslutningen om at få lavet en reklamevideo, til at den rent faktisk er at finde på ens hjemmeside, kan godt være lang og omfattende. Den kan dog deles op i seks dele.

  • Konceptudvikling
  • Manuskript
  • Storyboard og grafik
  • Professionelt speak
  • Animation
  • Musik og lydeffekter

Produktionstiden varer ofte omkring fire til seks uger. Først og fremmest skal produktionsfirmaet have en forståelse for virksomheden og deres koncept. Her vælges i fællesskab en retning og et formål for videoen. Herefter udvikles et manuskript, der fortæller en overbevisende historie og videregiver information på den bedst mulige måde. Når manuskriptet er færdigt, kan man så småt begynde at lave rå skitser, og herefter digitale illustrationer. Når videoens endelige scener begynder at være der, skal der findes en speaker, der passer til virksomhedens ånd og intention. Det er utrolig vigtigt, at man vælger en stemme, der matcher ens brand godt. Til sidst bliver det hele samlet og sat i bevægelse, og der kommer de rigtige lydeffekter og den rette musik på. Tilbage står man med en professionel reklamevideo, som man kan bruge på ens hjemmeside og dele på sociale medier.

Hvor meget koster en reklamevideo?

Prisen på animations- og præsentationsvideoer afhænger af forskellige faktorer. Disse faktorer kan eksempelvis være:

  • Længden på videoen
  • Stilarten
  • Videoens kompleksitet
  • Antallet af figurer
  • Detaljer
  • Research

De fleste videoer med alt inklusiv koster mellem 20.000-60.000 kroner. Man kan godt få billigere videoer, men i sidste ende får man, hvad man betaler for. Det er en utrolig god investering, da det senere kan øge salget meget.

No Comments

Post A Comment